Tuesday, November 2, 2010

:: Oh ARAUKu!!!!!!!!!! ::




Asalamualaikum...... salam sukan semua!!!! bertemu kita dalam rancangaaaaaaannnnnn, Bersamamu Dengan TipAh!!!!!! (mcm bersamamu tv3 tuh!) ....... untuk entry kali ni mood aku agak sdey... sebab tanah ayaqku tercinta dah dilanda banjir..... (sdey btoi tak boley balik tolong)....... ngaaaaaaaaaa....... Kesian parent aku tapaksa ikat perut makan apa yang ada ja, letrik takde, air takde(air banjir banyak la!!!) tggal pulak bedua jek kat tgkt atas tu.... hmmmmm, aku kat sini hanyalah mampu berdoa je...... korang pun tolong la doa........... (sambil tepuk kepala ashrap suruh ketuai bacaan doa!!) mujurla bestfren aku ada hanta gamba guna mms........ so, ni gambar sekitar arau ketika banjir (sekarang ni laaa)..... hmmm, terubat sikit rasa hati walaupun tengok gamba je..... -p/s- ini la banjir kedua terteruk di perlis...........


So, ini bandar diraja arau...(waktu ni air baru naik)



Ok, ini best.. ini ialah jalan utama ke masjid negeri... di kanan tu masjid negeri.... di kiri tu medan selera.. kalau korang pegi kat medan selera tu, air dia kat pinggang.... (area ni tempat aku lepak, sdey diot)



ok, ni pun best..... ni jalan raya utama arau-kangar.... gamba ni btul2 depan istana arau...... dan jalan ini antara jalan raya paling tinggi kat arau...(paling tinggi pon tenggelam... mujoq istana ok)


korang tengok gamba mula2 tadi ada petronas kan??? ok ni view kampung yang berada kat belakang petronas tu... mcm laut daaa...(ni tepi kampung aku jek)


so, ok, ni area kampung aku yang berada di sebelah kiri landasan keretapi.... memang dah jadik laut terus.. tak yah cakap banyak!.... (gambar diambik dari atas flyover)



area ni mungkin ika ngan asma' tahu..... ni simpang utama ke UITM arau.... (pesanan aku kat budak uitm arau- haaa, redah la korang nak pegi kampus hahaha!!)



ok, ni paling penting.... inilah umah aku... ni jalan dia..... yang hujung tu umah aku..... (air kat lutut.... umah aku ni terpisah sikit dari orang... sebab tu aku bimbang btol ngan parent aku tuuuu... agak2 apa diorang buat kat atas umah tu eaaaa.... aku nak jerit sikit laaaa.... MAMA!!! ABAH!!!!!!!!! DENGAQ DAK NI!!!! YAI KAT SINI LAAAA!!!!!!.... (aku rasa mcm nak masuk ja dalam gambaq nih!!)


Aku doakan semua berada dalam keadaan selamat.... buat kita semua, kita kena ingat, ini semua ujian Allah.... sabarlah kita menempuhnya..... jangan kita rasa kita selamat, kita tak akan diuiji... tak! ujian tu datang tiba2 dan dalam bentuk yang kadang2 kita sendiri pun tak jangka. jadi sentiasa bersedia... So berdoalah kita agar semua redha dan tabah menempuh ujian dan dugaan ini... amin...... thanks my frens, and all the visitors... semoga kita jumpa lagi dalam rancangan, BerSamaMu Dengan TIpAH!!!... salam....

Anda 'Like', Hati kami suke!!

9 comments:

sepat fisher said...

banjir oh banjir..........

Abu Uwais said...

tahan pukat best ni

sepat fisher said...

aik?? pukat???!!! orang semua dok kalut lari, kita nak tahan pukat pulak. kkekekekke

Qani'ah said...

takziah warga perlih suma..
xpela,ujian ni ada hikmahnya,inshaallah=")

sepat fisher said...

tu laaa. mira, baik ko bagi bantuan kemanusiaan kat aku sikit...(berbentuk makanan ke, kewangan ke, pakaian ke)

keyrun said...

takziah wt wrge perlis.. ;p

asma' said...

perlis mmg slalo banjir..tp ni mmg teruk r...setiap yg berlaku ada hikmahnya...
saya terharu ngan sepat fisher laaa...yai anak yg baik laaa...

sepat fisher said...

kak asma', tulung laaa ni. sedih laaaa. habeh dah perabot semua dah kembang!

Anonymous said...

touching nya baca...tabahkan hati yer buat semua warga perlis terutama skali yai..