Sunday, October 31, 2010

:: PerjUangan ini ::


Salam to all my dear frens=)=)=)~senyum byk2 tanda suka sgt3

Yeaaaaaaaaaaaaaa bestnye dapat merasmikan 1st time muncul dalam blog ni..semua orang sila teruja dan terharu…tepuk tepuk! Ok ‘akak’ xde point sgt pun tuk entry ni..Sempena demam peperiksaan yang sudah pun bermula,so pada semua rakan2 selamat berjuang-muang bersunguh-sungguhan..Walaupun akak cukup memahami situasi kita yang gaya pembelajaran menggunakan kaedah last minit pulun habis (terutamanya solan spot) sambil meramal mana satu tajuk yang keluar, harapnya masa yang ada jangan kita sia-siakan okey!



Waktu2 hujung sem ni pulak mcm biasala,kita semua diuji dengan cuaca yang sejuk tahap beku disebabkan musim tengkujuh yang tiba..Jangan jadikan alasan sejuk dan tak keluar peluh xpayah mandi seminggu okey.nak exam badan kena segar.baru otak cerdas..Ni ujian kecil je tuk kita semua. Walaupon setiap kali bukak buku mata terus tinggal separuh je diameter bukaannye, tapi bertahanlah yek..Pelbagaikan kaedah belajar, bincang dengan kawan2 (tapi jangan duk bersembang lebih) dan buat nota grafik yang ringkas, kalau rajin formula2 supaya senang ingat.. Padahal sume orang dah tau je pasal cara belajar tapi nak jugak tulis kann..hehe. Sedar xsedar ni kali ke-7 kita ambil peperiksaan sejak masuk IPG ni,tapi tetap cuak nak masuk dewan kan.. Xpe2 dun wOrry,usaha je sehabis mungkin, pastu doa dan last skali bertawakal kepada Allah=)

Sama2 kita berdoa dipermudahkan menjawab, diterangkan hati dan dilapangkan fikiran untuk mudah mengingat, diberikan ilham terbaik untuk menjawab soalan nanti.. Inshaallah siapa berusaha, dia akan mendapat hasilnya (tapi dengan usaha yang jujur).. Sesungguhnya Allah sebaik-baik penolong buat kita semua.. Ingat jasa mak ayah kita semua, masa depan anak didik kita (wahh) dan matlamat utama kita belajar.. Ilmu yang kita belajar, bukan untuk lulus exam semata-mata~~=)



Akhir kalam, selamat Berjaya semua.. Buktikan PISMP KS 2 BM terbaikkkkkk..chaiyokkkk!! \(^_^)/

*sila ingat lepas ni akan balik bercuti.. Bestnye!!

Anda 'Like', Hati kami suke!!

2 comments:

sepat fisher said...

ko jangan bawak toyol!

Qani'ah said...

x..aku bwak antu raye