Sunday, October 31, 2010

:: TibA-TiBa Aku TeRjAdiK UstAd La PuLaK ::




Assalamualaikum dan salam sukan untuk semua.... Bertemu kita lagi dalam rancaaangaaaaannnn,,, kerat-kerat Jari TIPAH!!!!!!! Adalah dilaporkan bahawa kelantan menang piala malasyia!!!..(sambil sedeh sebab nogori kalah).... haaa, ini aku nak buat benda lain sikit.... Hahahahah. Untuk Entry kali ni aku nak post sumthin' yang aku rasa lama dah aku nak cakap.... hahahha... aku nak jadik Ustad,..... so ashraf, sila letak jawatan anda sekejap!!!! (sambil rampas songkok ko!)...... hem3.... dengaq sini semua orang2 kampong! aku nak stoly moly satu celite kat kolang sumer...



Hari tu enfon aku masuk mesej... tuuutttt..tuuuuttt.... (aku ingat awek mana mesej, punya cepat aku bukak, mana tau kot2 buleh sangkut ngan awek tu)........ tiba2, aku tediam ngan tepikir panjang ngan mesej tu,.... bunyik mesej tu mcm ni, " salam saudara/i, jika anda membaca dan menyebut zikir ini, (-----adalah zikirnya, tk buleh tulis tadak fon arab-----), dan anda kirim mesej ini kepada 10 orang, maka segala doa anda akan dimakbulkan dalam 24 jam..... dan jika anda abaikan anda akan ditimpa malapetaka dalam masa 10 hari... ingat, ini amanah.." .... aku tediam... then aku tegelak.... so aku rasa mesti korang tau mesej2 mcm nih dan penah dapat kan??? hahahaha..... pastu apa korang buat kat mesej tue??? aku??? hahaa. abaikan je...

Ni persoalan aku...

1- memang aku percaya perkara2 ghaib kerana telah dinyatakan oleh Allah dalam kitab suci dan jugak ada hadis2 nabi yg meriwayatkan..... dan memang berzikir dapat menenagkan hati, mendekatkan diri kita dengan Allah... tapi persoalan aku bukan kepada zikir itu, tetapi....

2- mana la tuan yang hanta mesej kat aku ni tahu, doa aku kompom akan dimabulkan dalam masa 24 jam????? hahahak... kalau btoi la kan, senang la, dengan menghantar mesej ja doa anda akan dimakbulkan.....(hampa tak rasa macam agama kita telah dipermainkan ka????!) ia bertentang dengan sunnah nabi, yang mengatakan bahwa tempat yang dekat antara hamba dan Allah adalah ketika sujud.... jadi berdoalah ketika itu...(rujuk hadis @ustaz)



3- pandai je dia cakap kalau kita abaikan mesej tu, akan ditimpa malapetaka dalam masa 10 hari..... ini pulak bertentangan dengan sifat Allah yang maha penyayang... Dan jugak harus kita ingat, hanya Allah yang mengetahui masa hadapan dan segala isi kandungan, percaturan semesta ini....

4- nak jek aku reply balik kat tuan yang hanta tu mcm ni, encik, boleh sertakan dalil nya tak?? kalau ada dalil saya buat... kalau tadak, tuan jangan sesekali memandai meletakkan hukum dan membuat andaian itu dan ini......

5- persoalan aku yang last dan yang paling simple,.... heheh, waktu zaman nabi dulu, tadak pulak henfon.... jadik, mana pulak datangnya kena hanta mesej dekat 10 orang then doa dimakbulkan nih???????? ada hadis pasal hanta mesej ke?? (korang buleh tolong jwb dak??? aku dah fening laaa, ustad aku dulu cakap lain, mesej ni cakap lain).... huhuhuhuhuhu

So aku harap kita semua especially PsBm 09, kalau kita nak bertindak atas dasar agama, biarlah kita membuatnya atas panduan yang jelas dengan dalilnya dan jugak ajaran2 yang penah kita belaja dulu dari alim ulama' dan juga usatad2 yang bertauliah..... So, kita janganlah terpedaya dengan pihak yang hanya mahukan keuntungan dan suka percaya kepada benda yang kadang2 tak masuk akal....... semoga kita bertemu lagi dalam rancangan Kerat-kerAt Jari TIPAH!!!!! wakakakakaka(memang kena la hang Tipah oiiiii, sapa suruh nama ang sedap sgt untuk rancangan aku ni!!!) babai, Assalamualaikum....(buah cempedak di luar paga, abik galah tulun julukkan, saya budak baru belajar kalau salah jangan hentakkan) ngeh3...

Anda 'Like', Hati kami suke!!

14 comments:

sepat fisher said...

mmiiiiauuuuuuuuuu

Abu Uwais said...

mudahnye Allah nk timpa petaka kat org sebab x sambung sms

sepat fisher said...

btoi3.... (sambil bagi balik kopiah ashrap)

asma' said...

tme kaseh sepat fisher!!!dulu kakak kte dpt surat..tulih lebeh kurang mcm tu la...tp surat tu soh anta kpd 30 orang..tu zaman yg xadak henpon...
kte ngn kakak kte anta tau..anta plok kebanyakan kt artis n yg kurang bermoral..niat kami bkn caya kt ugutan dye tu..tp surat tu tulih sal2 kiamat lau x silap..so kre niat nk bg org yg timer surat tu sedar akan hal kiamat...
kite suka r ngn entry sepat fisher kali ni...mengarut penoh bermakna...teruskan bermadah..

sepat fisher said...

yahhhh... gomo kelate gomo!!!

Qani'ah said...

haha..setiap kli entry wan norlail aku dok terbayang muke xbersalah latifah..kenapakah????
:p

pasal kes ni time skola dulu2 pcaye gak..beriya2 foward..pas krdt hbes baru tpkir apesal aku duk caye menda camni..hehe..

nampak mcm bnda remeh tapi hal kcik mcmnila yg rosakkan akidah org Islam..yg kurg faham jdk prcaye(sile abaikan saye prnah prcaya dulu:P)

tq wan.Peringatan buat kita bersama=)

*wan:bersdih nogori kalah=(

asma' said...

nk tulih gak lg sekali..mirae sensei sik tulih sal peringatan jek...

"cukuplah mati sebagai peringatan"

sepat fisher said...

warharharharhar.... kesian tipah..... nama dia sesuai la untuk dikomersialkan.....(name je ekh, korang jgn lebey2).....

Qani'ah said...

sepat : keyrun nak letak mane??hee
asma : tmkaseh mngingatkan =)

sepat fisher said...

keyrun- tu number 2. hahahahhaa

Qani'ah said...

atey number brape plak??:P

sepat fisher said...

hahaha.. atey tu high class. nk jdik dr kot!.. mana bley ngan aku nih.... hahahahahaha......

asma' said...

byk nyer skandal sepat fisher...ingatkan sepat jek..keli, haruan, puyu sume sambar erk...

sepat fisher said...

hahahahha. semua spesies ikan saya sambar!! hahahaha