Wednesday, October 27, 2010

:: JaNgaN TeRpEdAyA DenGaN KuCiNgG!!! ::




Asalamualaikum....... bertemu kita dalam rancangan HenTaK-HenTak KepAla TiPaH!!!........... okay, kali ni aku nak kongsi satu rahsia yang dah lama tersembunyi dan amatlah bahaya........ apa dia?????? kucing!!!!! Ya!!!! Kucing!!!!! korang mesti ada kucing kat rumah kan.... Tapi awas!!!! mungkin kucing itu adalah spy ataupun pembunuh upahan yang cuba menerkam anda!!!!!! Tak caya ka???!!!! ni dia aku tunjuk buktiii.... Pasnih aku mau semua PsBm hati2 ngan haiwan niii.... jangan terpedaya dengan kecomelan dan kepura-puraannya!!!!!!!!! Waaarrrrgghhhhhhh!!!!!!!!!!!!
Ini aku bongkarkan semua rahsia di sebalik semua perbuatan depa!!!!!!




Satu: hampa penah tengok dak kucing hampa menguap dan mengeliat depan hampa???!! penah kan?!!! Itu sebenarnya dia nak tunjuukkan kekuatan yang dia ada... tgk tu,, waktu dia mengeliat dia akan tunjukkan semua gigi dan kuku yang dia ada sebagai ancaman kepada hampa semua.......... (kan aku dan cakap dah, bahaya menatang nih!!)




Kedua: penah dak dia tidoq atas laptop hampa??? Penah??? itu adalah bahaya!!! dia sebenarnya bukan tidoq sangat pun..... tapi sebenarnya cuba nak menyekat hampa daripada berhubung dengan dunia luar@minta bantuan dengan orang luar apabila hampa kena serang.....




Ketiga: mesti kucing hampa penah main semunyik2 bawah katil, bawah kertas.... kan3??? jangan tertipu, sebenarnya waktu ni, dia sedang mencari peluang peluang untuk menerkam dan menggigit tempat2 kelemahan hampa...... (dia dah ada latihan asas tentera, teknik serang hendap)




Keempat: mesti kucing hampa penah tidoq sekali ngan hampa atas katil kan, pastu dia datang cuit2 muka atau kuis2 badan hampa... kan3?? jangan terpedaya lagi pasni... sebenarnya dia cuba nak mencekik anda........ cuma dia tak mampu nak cekik dengan kuat....(tapi dia takkan putus asa dan akan cuba sampai boleh) jadik, hati2..!!!!





Kelima: ini yang selalu korang buat, tapi sebenarnya inilah kesilapan paling besar... korang selalu dukung dia kan??? pastu dia mcm meronta-ronta dan cuba meraba-raba badan anda kan??? sebenarnya dia bukan sahaja meraba badan anda tetapi dia juga sebenarnya sedang mencari kelemahan di organ2 pentig anda.... dia akan target jantung dan hati anda untuk diserang selepas nih.... hampa semua kena jaga2... dia dah makin melampau....





Keenam: inilah tahap yang paling bahaya...... mesti dia penah bawak balik bangkai atau penah menggonggong tikus di depan hampa kan??? tu sebenarnya dalah ancaman bunuh kepada hampa semua (sebab dia tak boleh cakap, jadik dia buat la mcm tu)





Ketujuh: mesti kucing peliharaan hampa penah korek pasir kan???? sebenarnya, maksud di sebalik dia korek pasir itu adalah,, dia sedang training untuk nak tanam korang lepas dia bunuh nanti... huuuuuu. memang bahaya gila!!!!!!! hampa semua aku nasihatkan hati2!!!!!

Okay, jadi aku dah bongkarkan semua agenda jahat kucing peliharaan hampa semua. aku harap, hampa jangan terpedaya sangat lepas ni denga kecomelan dan lakonan serta sandiwara kucing hampa semua...... okay.... aku ada hal.... berambus dulu...(nak p check kucing kat bawah asrama, dan mengurung dalam bilik letrik)


--Pesanan Kepada Kawan2ku-- kucing adalah makhluk Allah yang saaangat comel dan jinak... =) tak penah dia nak aniaya orang.... orang ja buat mcm2 kat dia... jadik, janganla hampa dok pukoi dia, tolak kuat2 dengan kaki, lagi teruk sepak dia.. jangan3!!! ni pesanan aku, kalau ada kucing mai kat kita waktu kita makan, dok mengiau-ngiau, hampa bagi la sikit makanan kat dia... kalau tak dak sangat, bagi laaa tulang2 pun takpa dah.... kucing tu suka sangat dah tu pun.... hampa tak kesian ka kat dia??? uuuiii, aku kesian siot! tambah pulak yang jenis mai dok buat muka manja siap panjat paha aku lagi... lagi la aku kesian..... dan pecayalah, walaupun hampa bagi dia makan tulang ja, aku yakin dia pasti mendoakan kesejahteraan hampa semua..... okay =) aku sayang kucing walaupun aku tak suka bela dia.. aku harap hampa semua pon sayang menatang nih...... semoga kita jumpa lagi dalam rancangan HentTak2 KepAlA TiPaH!!!. salam......


Anda 'Like', Hati kami suke!!

11 comments:

sepat fisher said...

MIIIIAAUUUUUUUUU mmmiiiiaauuuuuuu.... manjanyaaaa aku niii

Qani'ah said...

saye sayang kucing saye!!!!!!!!=)
rupe2nye beliau bekerja dgn CIA selama ni...hebatnye....

~sayangilah kucing2 di mana sahaja mereka berada nescaya mereka akan sayang kite juge..pesanan dari umi hurairah@mak kucing =p~

sepat fisher said...

aku pulak jaddi hurairah!!! datuk kucing!!!

PISMP PS BM JAN 09 said...

sekadar berbagi pandangan :

hurm.. ada suatu ketika saya pernah terbaca dalam satu ruangan bahawa "layanlah haiwan itu selayaknya seekor haiwan, dan layanlah seorang manusia itu layaknya seorang manusia"

bahasa yang ringkas tetapi mengandungi makna yang mendalam.. renungkan2 dan selamat beramal..

Qani'ah said...

mirae sensei likess thiss!!

asma' said...

dulu kte bela kucing..tp ase sik wak dosa jek ngn kucing..so..skang da x bela da..elak dr berdosa secara sengaja..x leh jadi ummi hurairah..pon jaddi hurairah..
tme kaseh sepat fisher..ase besalah sangat...lau dosa ngn manusia, leh cari orang tu mintak maap..lau dosa ngn kucing...kucing pon sume da mati...cane yek....???

sepat fisher said...

hehe. takpe.. kita bertaubat dan bdoa je.... itulah sebaiknya.... peace no war to KUceng!!! hahahahaha

ﻨﺎﻜﺨﺪﺍ ﻜﺎﻔﻞ said...

..Sepat Fisher : Post nii mcm nak pngkah aq jeekk, xpe aq redho..

Kepada Semua Kucing2 Yg membaca comment ini : Aq bukan tak suka kowg, cme aq x suke ble kowg dtng time mkn, enth r aq pun x tau nape.. Fobia r weeii,,

sepat fisher said...

wakakakakkaa. ashrap takot keceng!!!!! wkakakakaakaka... jaga la hang ashrap, malamni aku sumbat kuceng banyak2 dalam bilik ang.. wakakakakka

asma' said...

kucing..satu tajuk yg best..de x pasni org nk letak entry sal ulat bulu ker...buaya tembaga ker...dok pong...kesing...

1 formula yg sayer dapat...sebelum tengkujuh tiba..kesing akn menyerang...

sepat fisher said...

wahahahahaha... kseing adalah haiwan peliharaan ku... kih33. kak asma' mau ka?? wan buleh bagi